v2.12



Taken

Maak taken aan en wijs deze toe aan medewerkers met een bepaalde rol of direct op naam. Zo weet iedereen welke taken er nog moeten gebeuren en welke al afgerond zijn. Werk op de home vanuit het overzicht van jouw openstaande taken en neem gemakkelijk taken over van (zieke) collega’s.

Beheer/ set up

In het beheer kan je per soort object en relatie (bijv. bestaande bouw verkoop, – verhuur, BOG, individu, contactpersoon etc) een standaard takenlijst aanmaken.

taken set up

Een taak kan aan het gewenste scenario toegevoegd worden met ‘Taak toevoegen’.taak toevoegen

De taak kan standaard aan een bepaalde medewerker of aan een rol toegewezen worden, bijv. binnendienstmedewerker. Als de taak aan een rol toegewezen wordt krijgt degene die met deze rol aan het object of de relatie toegewezen is automatisch deze taak op zijn of haar naam.

Taken bij het project of relatie

Als je de taken bij het object of de relatie wilt gebruiken kan je de standaard taken in de container taken inladen door op het icoontje van het radertje te klikken.

Uiteraard kan je ook nog extra taken aan een object of relatie toevoegen. Dit doe je door op het icoontje met het plusje te klikken. De taak kan je vervolgens aan jezelf of je collega’s toewijzen.

taken inladen

De taken staan dan bij het object of de relatie en je kan ze dan gaan inplannen. Uiteraard is het ook mogelijk de taak zonder datum te gebruiken.

Om de datum in te plannen of om de taak toe te wijzen klik je op het formuliericoontje achter de taak.

taak wijzigen

Als de taak gedaan is kan deze afgevinkt worden met het groene vinkje achter de taak. De datum + je naam worden dan automatisch opgeslagen.

afgehandelde taken

Wijzigingen/ afvinken van de taken worden gelogd. Dit kan je terugvinden in de container ‘Activiteiten’.

Overzicht houden op je eigen taken

Een overzicht van de taken op jouw naam zie je terug op de home pagina van je Yes-co systeem.

taken op home

Je kan inzicht krijgen in de taken die binnen 7 dagen ingepland staan en van de ongedateerde taken. Individuele taken kunnen ook vanaf de home afgevinkt worden. Je kan dit ook in één keer voor meerdere taken doen door de betreffende taken te selecteren en op afhandelen onderaan de lijst te klikken.

Overzicht van alle onbehandelde taken

Een overzicht van alle nog niet afgeronde taken krijg je door, op de home, te klikken op ‘Toon alle: onbehandelde taken’ of door naar het tabblad Overzichten te gaan.

Dit overzicht kan je gebruiken als je de onbehandelde taken van iedereen wilt zien. Hier kan je een overzicht krijgen van de taken van je collega. Makkelijk dus als je collega ziek geworden is of als je de taken wilt (her)verdelen. Hiervoor kan je de naam van je collega selecteren en hierop filteren. Door de taken te wijzigen (klik op het formuliericoontje) kan je ze op een andere naam zetten.

Met deze uitgebreide takenfunctionaliteit wordt het in de gaten houden van de werkzaamheden weer een stuk gemakkelijker.

 

 

 

∧ Terug naar boven

Zelf de dashboard volgorde instellen

Bepaal zelf de plek van de containers op je Home, bij het object of de relatie.

Wil je op de home als eerste je taken zien of de afspraken die je die dag hebt? Wil je bij een object eerst de relaties zien of eerst het marketing dashboard? Het maakt niet uit wat je in welke volgorde wilt zien, iedere medewerker kan de containers zelf naar de gewenste plek verplaatsen. Deze volgorde onthouden we en passen we toe op alle objecten die hetzelfde scenario hebben. Bij ieder scenario kan je dus de door jouw gewenste volgorde instellen.

Iedere container heeft hiervoor pijltjes, die afhankelijk van de plek, omhoog en/of omlaag kunnen.

 

 

 

 

∧ Terug naar boven

Maak in één keer meerdere NBvk's of NBvh's aan bij nieuwbouw

Bij het aanmaken van een nieuwbouwproject kan je onder een nieuwbouwtype in één keer meerdere NBvk (nieuwbouw verkoop) of NBvh (nieuwbouw verhuur) objecten aanmaken. Dit zijn de bouwnummers zoals ze op funda getoond worden.

Stap 1: Zorg dat je het nieuwbouwtype (NBty) zo volledig mogelijk ingevuld hebt. Deze gegevens worden namelijk gekopieerd naar de nieuw aan te maken objecten en dat scheelt je heel veel werk. Onder de knop acties bij de NBty (nieuwbouwtype) kan je kiezen voor ‘Toevoegen NBvk’ of  ‘Toevoegen NBvh’.

toevoegen nbvkh bij nbty deel 1

Let op: Je kan ook NBbn’s als bouwnummers aanmaken. Deze kunnen niet als bouwnummer naar funda gepubliceerd worden.

Stap 2: Vervolgens kan je aangeven hoeveel objecten aangemaakt dienen te worden en kunnen de basisgegevens ingevoerd worden.

toevoegen nbvkh bij nbty deel 2

Stap 3: Per object kan je in het overzicht de naam, prijs, status etc. aanpassen.

Toevoegen bouwnummers aan nieuwbouwproject stap 3

 

Door op toevoegen te klikken worden nu alle gevraagde nieuwbouwobjecten in één keer aangemaakt én worden alle bekende gegevens vanuit het bovenliggende type en het (aangepaste) overzicht gekopieerd. De objecten zijn ook automatisch gekoppeld aan de NBty.

 

∧ Terug naar boven

VBO koppeling

VBO makelaars kunnen nu ook gaan werken met Yes-co Open. Yes-co heeft met succes de selectieronde van VBO doorlopen.

∧ Terug naar boven

In één keer meerdere dossieritems uploaden en wijzigen

In een keer uploaden

Je kan nu in één keer meerdere dossieritems vanaf je computer uploaden. Dit kan je door de betreffende items binnen het vak met de stippellijntjes te slepen of door ze op te zoeken op je computer met ‘bestanden kiezen’.

meerdere dossieritems uploaden

De voortgang van de upload van de bestanden kan je volgen in de ‘bestanden upload lijst’, die onderin je scherm opent. Je kan rustig ergens anders in het systeem doorwerken en daar bijvoorbeeld ook andere documenten oploaden. Als je terug wilt keren naar de plek waar je de documenten geupload hebt kan je dit doen door op ‘openen’ te klikken achter de bestandnaam in de ‘bestanden upload lijst’.

Let op: Bij gebruik van Internet Explorer is slepen en verder werken terwijl op de achtergrond de upload verder gaat alleen mogelijk bij gebruik vanaf versie 10. Kan je niet upgraden gebruik dan Firefox of Chrome.

In één keer meerdere documenteigenschappen wijzigen en aan andere relaties/objecten koppelen

Door te klikken op de link onderaan in de bestanden upload lijst (wijzig de uploads van naam object/relatie) kan je in één keer van alle bestanden de naam, status en of ze getoond moeten worden in het klantendossier, wijzigen. Daarnaast kunnen de bestanden ook direct gekoppeld worden aan een (andere) relatie en aan een (ander) object.

meerdere dossieritems uploaden- wijzigen eigenschappen

Het in één keer wijzigen van de dossieritems kan je ook benaderen door de betreffende dossieritems in het dossier te selecteren en op ‘wijzigen’te klikken.

Als je vanuit een relatie de dossieritems in één keer wijzigt kan je deze zowel aan andere relaties als aan een ander object koppelen. Hou er hier rekening mee dat een dossieritem maar aan één object gekoppeld kan worden.

bijlage vanuit relatie wijzigen

∧ Terug naar boven

Uploaden van foto's makkelijker

Het is makkelijker geworden om foto’s te uploaden. Er hoeft niet meer apart een hoofdfoto geupload te worden én je kan diverse afbeeldingen naar de container slepen. Deze mogelijkheid werkt overigens alleen als je gebruik maakt van een recente browser. Werk je hier niet in, dan krijg je een melding. De allereerste foto is automatisch de hoofdfoto. Deze kan je, na de upload, op de gewenste plek slepen.

makkelijk foto's uploaden 1

Terwijl de upload gaande is kan je gewoon verder werken in Yes-co. In de bestanden upload lijst onderaan je scherm zie je wat de status is en kan je eventueel weer naar het betreffende object, tabblad media klikken.

Door te klikken op de link onderaan de bestanden upload lijst ‘Wijzig de uploads van …’ kan je in één keer de eigenschappen van de media wijzigen.

makkelijk foto's uploaden eigenschappen wijzigen

.

∧ Terug naar boven

Koppeling met Mailchimp

Met MailChimp kun je vanaf het web mailcampagnes versturen. Een volledige nieuwsbrief of kort bericht; in simpele platte tekst of rijke html-vorm met makkelijk zelf te maken templates. Het is zelfs mogelijk automatisch autoresponders te sturen (denk hierbij bijv. aan automatisch een nieuwe nieuwsbrief abonnee welkom heten met een persoonlijke email). Na het versturen van de mailing kan je precies volgen hoe vaak de mailing geopend is, op welke linkjes geklikt is etc. Vanuit de gratis account kun je 12.000 mails versturen naar 2.000 mensen. Als je MailChimp veel wilt gebruiken, kun je een betaalde versie af nemen.

Het is nu mogelijk automatisch relaties vanuit je Yes-co systeem binnen te laten komen in een Mailchimp lijst of meerdere lijsten. Dit doe je eenvoudig door de betreffende relaties een tag mee te geven. Iedere nacht worden deze relaties gesynchroniseerd in je Mailchimp account. Wil je hiervan gebruik maken? Neem dan contact met ons op voor meer informatie.

∧ Terug naar boven

Formulieren vanaf de website printbaar

Contactformulieren die je vanaf de website ontvangt kunnen, indien gewenst, uitgeprint worden.

∧ Terug naar boven

Opmerking wordt getoond bij maken afspraak

In het opmerkingenveld bij een relatie of object zet je wel eens informatie neer wat van belang kan zijn als je een afspraak in de agenda aanmaakt. Je kan er voor kiezen om dit opmerkingenveld standaard te laten tonen bij het aanmaken van een afspraak. Of je dit ziet kan je bij de agenda instellingen regelen.

Opmerkingen bij woning

De tekst in het opmerkingenveld zie je dan als volgt terug bij de aanmaak van een afspraak:opmerking bij afspraak maken

Je kan er voor kiezen om dit opmerkingenveld standaard te laten tonen bij het aanmaken van een afspraak. Of je dit ziet kan je bij de agenda instellingen regelen.

Het standaard tonen van de opmerkingen bij het maken van een afspraak kan je regelen bij de Agenda instellingen (deze kan je bij de agenda vinden).

agendainstellingen

 

∧ Terug naar boven

Bedrijfsonroerend goed aanhuur

Ook aanhuur van bedrijfsonroerend goed objecten kan nu geregistreerd worden in het systeem. Dit scenario kan je aanmaken onder ‘Ander scenario opgeven’.

BO aanhuur

 

BO aanhuur 2

 

 

∧ Terug naar boven

Zoeken op je eigen objecten of naam medewerker in de overzichten

We hebben de overzichten uitgebreid met de mogelijkheid om in één keer de objecten waaraan je gekoppeld bent te tonen. Daarnaast kan je in ieder soort overzicht ook zoeken op medewerker. Dit kan bijvoorbeeld goed in managementoverzichten gebruikt worden.

projecten waat ik aan gekoppeld ben

 

zoeken op medewerker

 

∧ Terug naar boven

Bij het aanmaken van een relatie direct een tag toevoegen

Bij de aanmaak van een relatie kan je nu direct een kenmerk/ tag meegeven. De kans dat je nu vergeet relaties een kenmerk mee te geven is hierdoor een stuk kleiner geworden.

 

 

∧ Terug naar boven

Bijlages vanuit diverse projecten/relaties kunnen versturen

Soms wil je in een email bijlages mee sturen die uit verschillende bronnen afkomstig zijn. Dat is nu mogelijk. Je kan tegelijkertijd documenten opzoeken en selecteren die:

  1. lokaal op je computer staan
  2. in het dossier van het object of relatie van waar uit je de email stuurt staan
  3. bij een geheel ander project gekoppeld staan
  4. bij een geheel andere relatie gekoppeld staan.

Zo kan je bijvoorbeeld aan een geïnteresseerde tegelijkertijd brochures van diverse objecten versturen.

Verschillende bijlages toevoegen

 

∧ Terug naar boven

Yes-co Mobile

We hadden al een module voor de smartphone. We introduceren begin 2014 een volledig nieuwe manier van online werken voor elk mobiel apparaat, waarmee je als moderne makelaar al je huur- of kooptransacties online kan afronden in samenwerking met de klant! De basis voor dit nieuwe werken is een centraal online klantdossier dat toegankelijk is voor zowel de klant, backoffice medewerker als de makelaar. Lees hier meer over Yes-co mobile.

∧ Terug naar boven